Typy na zdravé snídaně

Možná se to nezdá, ale sladké snídaně mohou být mnohdy zdravější než ty slané. Většinou obsahují méně tuků, sice více sacharidů, ale ty vaše tělo po ránu potřebuje. A pokud použijete kvalitní suroviny, tak se nemáte čeho bát. Určitě existuje spousta receptů, které se dají najít na internetu, tady si ale přečtete recepty, které jsou vyzkoušené, a pokud máte rádi zdravě sladké jídlo, tak vám budou určitě chutnat a navíc do sebe dostanete všechny potřebné živiny.
lívance se sirupem
Ovesné lívanečky
Potřebujeme:
·         Zralý banán (cca 150 g)
·         1 hrnek ovesných vloček (pokud chcete, můžete použít i jiné vločky)
·         ½ hrnku mléka (jakéhokoliv)
·         Nějaký sirup nebo med na doslazení (ten který máte rádi)
·         Ovoce, oříšky nebo čokoládu (nejlépe hořkou) na ozdobu (to už je jen na vás)
Postup:
1.      Do misky si rozlámeme banán a trochu ho rozmačkáme vidličko.
2.      Přidáme vločky a mléko.
3.      Dosladíme podle svého uvážení.
4.      Připravíme si tyčový mixér a všechno společně rozmixujeme.
5.      Rozehřejeme si pánev, nejlépe teflonovou, aby se nám to nepřipalovalo a nemuseli jsme tam dávat olej.
6.      Teď už jenom uděláme lívanečky, dáme si je na talířek, nějak ozdobíme a můžeme jíst.
 snídaně z obilovin
Mugcake
Potřebujeme:
·         40 g vloček (jakýchkoliv)
·         20 g celozrnná krupice (pokud nemáte, použijte normální)
·         Špetka soli
·         1 čl kypřícího prášku
·         1 čl skořice
·         1 Pl kakaa na vaření
·         Cca 80 – 100 g jablečného pyré nebo přesnídávky
·         110 ml vody
·         Sirup, med nebo stévii na oslazení
 
Postup:
1.      Smícháme si všechny suché suroviny (vločky, krupici, špetku soli, skořici, kakao a kypřící prášek) a důkladně promícháme.
2.      Teď si smícháme mokré suroviny (pyré, voda a sladidlo) a opět pořádně promícháme.
3.      Obě dvě směsi si smícháme dohromady.
4.      A nakonec dáme do mikrovlnky asi tak na 5 – 6 minut, to že je Mugcake upečený poznáte pomocí špejle.
 veganská snídaně
Chia pudind
Potřebujeme:
·         6 Pl chia semínek
·         100 – 150 ml mléka (jakéhokoliv)
·         Něco na oslazení, klidně i ovocný džem
·         Ovoce, oříšky nebo čokoládu na ozdobu
Postup:
1.      Do skleničky si dáme chia semínka.
2.      Zalejeme je mlékem.
3.      Potom přidáme sladidlo nebo džem.
4.      Dáme přes noc do ledničky, nebo aspoň tak na 3 hodiny odležet. Chia semínka nabobtnají a vytvoří takovou krémovou konzistenci
5.      Už jenom ozdobíme a můžeme se do toho pustit.
 
Tak doufám, že vám budou tyto recepty chutnat tak jako mně. A další bonus k nim je, že jsou rychlé a nenáročné na přípravu. Takže vám přeji dobrou chuť.

Typy na zdravé snídaně
4.3 (85.71%)14