Internet je jako lidé

Představte si takového docela obyčejného venkovského balíka. Člověka, který jaktěživo neopustil svou rodnou vesnici a vesměs jen tak posedává ve světnici a sní o tom, že bude jednoho dne slavný. Jenže ona sláva se ne a ne dostavit. Občas mu sice do oken nahlédne nějaká ta místní zvědavá drbna, jež ale pokaždé zjistí, že se uvnitř nic zvláštního neděje, a jde si zase po svých, aniž by o dotyčném roznášela po vsi alespoň nějaké ty klepy.
seo rozbor

O takovém člověku tak vlastně skoro nikdo neví. A naděje na to, že by se stal středem zájmu, jsou logicky pramalé.

A pak si představte třeba herce. Dnes a denně vystupuje před diváky na prknech znamenajících svět, zazářil i na televizní obrazovce a plátnech kin, leckdy se mihne jeho fotografie v novinách nebo na internetu. Všichni ho znají, chtějí po něm autogramy a společné snímky a nejedna lepá děva by byla štěstím bez sebe, kdyby si ji vzal nebo s ní aspoň skončil v posteli.

O takovém vědí všichni a je známý tak, že musí své ctitele a obdivovatele pomalu odhánět.

Co ty dva od sebe dělí? Proč je jeden tolik známý a po druhém ani pes neštěkne?

Odpověď je jasná. Zatímco ten druhý činí vše pro to, aby nesešel lidem z očí, a proniká, byť jenom zprostředkovaně, až do cizích příbytků, ten první tak nečiní. A je logické, že lidé to sami za toho prvního činit nebudou.

Chce-li se onen venkovský balík stát slavným, musí pro to něco udělat.
celosvětové globální spojení

Cokoliv, co mu není proti srsti. Měl by třeba aspoň vyjít na zápraží a dát se s někým do řeči, nebo se alespoň ukázat těm, kdo o řečnění s ním nestojí. Pak by měl něco – vcelku lhostejno co – udělat; něco, čeho by si okolí všimlo. I kdyby se měl třeba jenom poprat v hospodě, ukrást v samoobsluze bonbony za pár korun a dělat děvčatům ve zšeřelém parku nemravné návrhy. Přičemž je jasné, že kdyby byly jeho počiny slušnější a mravnější, udělal by lépe. A také by neuškodilo, kdyby vešlo ve známost, že se zná s někým důležitým a známým, a kdyby s ním byl viděn. Pak by se veřejnost začala zajímat i o něho.

A s internetem je to nejinak. Kdo si jenom založí internetovou stránku, nemůže s velkými úspěchy počítat. Aby se stal web známým a vyhledávaným, musí se prezentovat, musí na sebe upozorňovat, musí být zaškatulkován mezi weby důležité, které na něj mají přinejmenším odkazovat.

Což se ale nestane samo od sebe. Na to je tu https://www.farcrys.cz/budovani-zpetnych-odkazu-neboli-linkbuilding-je-podstatnou-soucasti-seo-strategie/.

Služba, kterou by měl majitel každého webu rozhodně vyzkoušet. Tedy nechce-li být do smrti jako ten venkovský balík.

Internet je jako lidé
3 (60%)1